محمد جواد مغنية ( مترجم : احمد مقدسى )

202

اين است وهابيت . . . ( هذي هي الوهابية ) ( فارسى )

بهتر از محمد صلّى اللّه عليه و إله و سلّم است چون اين عصا در كشتن مار مورد استفاده قرار مىگيرد ولى محمد صلّى اللّه عليه و إله و سلّم مرده و هيچ فايده‌اى بر او مترتب نيست و او ناشنوا و مربوط به گذشته بوده است « 1 » . ترس من از اين است كه از اين هتك و اهانت ، عرش خدا به لرزه درآيد و آسمانها درهم بريزد و زمينها شكافته شود و كوهها ازهم بپاشد . . . اگر عصاى اين مرد بهتر از شخص پيامبر صلّى اللّه عليه و إله و سلّم باشد پس چرا دوست داشتن ، اطاعت و ايمان به او واجب است ؟ و چرا در نمازهاى پنجگانه مرتبا به او درود مىفرستيم ؟ چرا نام او را در مأذنه‌ها و مناره‌ها با صداى بلند همراه نام خدا مىبريم ؟ و چرا در هر علم و فنى به سخنان او استناد مىكنيم ؟ چرا و چرا . . . ؟ از طرفى با درنظر گرفتن حرف اين شخص معناى اين آيه چيست ؟ : « لِتُؤْمِنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ تُعَزِّرُوهُ وَ تُوَقِّرُوهُ وَ تُسَبِّحُوهُ بُكْرَةً وَ أَصِيلًا إِنَّ الَّذِينَ يُبايِعُونَكَ إِنَّما يُبايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ فَمَنْ نَكَثَ فَإِنَّما يَنْكُثُ عَلى نَفْسِهِ وَ مَنْ أَوْفى بِما عاهَدَ عَلَيْهُ اللَّهَ فَسَيُؤْتِيهِ أَجْراً عَظِيماً » « 2 » يعنى : شما بايد به خدا و رسولش ايمان بياوريد ، او را يارى كنيد ، گرامى بداريد و هر صبح و شام بر او درود بفرستيد ، كسانىكه با تو بيعت مىكنند مانند اين است كه

--> ( 1 ) . نگاه كنيد به كشف الارتياب آقاى الامين : 127 ، چاپ دوم . خلاصه كلام : 230 . ( 2 ) . سوره فتح : 9 - 10 . پيامبر را يارى كنيد و او را بزرگ بداريد و احترام كنيد و صبحگاه و شامگاه در تسبيحات و صلوات‌هاى تحيات او را ياد كنيد .